• سه شنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠٢-١٤:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٧٨
احمد صادقی در ارائه گزارش رصد(2) از منطقه20: 10-146

طرح رصد سبب تحول و رضایت شهروندان در مناطق شده و خواهد شد

عضو شورا ی اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد و انجام پروژه ها بر اساس خواست و نظر مردم یعنی تلاش در جهت رضایت مندی شهروندان که هدف غایی و نهایی مدیریت شهری است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای ششم به قرائت گزارش بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه (محمد آخوندی، احمد صادقی و میثم مظفر ) از منطقه 20 در راستای پایش طرح رصد در قالب طرح رصد(2) پرداخت و گفت: در سال گذشته طرح رصد به اجرا گذاشته شد که تعریف کد پروژه های توسعه محله ای بر اساس نیاز سنجی از خود شهروندان بود که این کد پروژه ها به تصویب رسید.
 صادقی افزود: بر همین اساس در سال 1402 پیگیری به سرانجام رسیدن این کد پروژه ها در دستور کار کمیسیون قرار گرفت تا بستری برای پروژه های محله ای آینده بر اساس نیاز شهروندان باشد. 
صادقی ادامه داد: در طرح رصد 1748 پروژه محله ای به تصویب شورا رسید که از این تعداد 1316 پروژه مستمر است و بقیه غیر مستمر است، 3300 میلیارد تومان برای پروژه های محله ای تخصیص داده شده که رقم، رقم کمی نیست و لذا نظارت بر حسن اجرای این پروژه ها را می طلبد. 
صادقی در ادامه اظهار داشت: ما به جهت تبرک زیارت حضرت عبداعظیم طرح رصد 2 را از شهر ری شروع کردیم چرا که بیشترین پروژه توسعه محله ای در شهر ری وجود دارد با 119 پروژه و اعتبار 376 میلیارد تومان؛ 87 درصد این پروژه ها پیشرفت فیزیکی داشته اما به دلیل اینکه شهر ری یک شهر تاریخی است بعضا برخی پروژه ها پیشرفت فیزیکی نداشته چرا که هماهنگی هایی باید با وزارت میراث صورت گیرد، لذا رتبه منطقه 20 در پیشرفت فیزیکی پروژه ها در بین مناطق 22 گانه 12 است. 
صادقی افزود: برخی موارد نیز نظیر پروژه پیاده رو حرم تا حرم امام زاده عبدالله تا حرم حضرت عبدالعظیم هنوز به سرانجام نرسیده است، مشکلات ترافیکی و معابر کم عرض نیز از جمله مشکلات شهر ری بوده که طرح بازسازی میدان اصلی شهر ری در این راستا در دستور کار قرار دارد. 
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مجموعه ورزشی شهر سالم متاسفانه بلا استفاده مانده و درخواست ما این است که سازمان ورزش هر چه سریعتر این مجموعه های ورزشی را از پیمانکار تحویل بگیرند و به خود مناطق واگذار کنند تا اهالی بتوانند از آن استفاده کنند، لذا از خانم شمس احسان تقاضا دارم این مورد را پیگیری بفرمایند تا واگذاری ورزشگاه ها به مناطق صورت گیرد. 
صادقی در ادامه با اشاره به بازدید از برخی پروژه های دیگر در طرح رصد 2 گفت: شهر ری را به سبزی کاری هایش می شناسند و خوشبختانه جایی که سال گذشته بیابان و محل عبور احشام بود و نور نداشت حال معبر کشی شده و دسترسی راحتی برای زائرین ایجاد شده تا تفرجگاه سنتی فروش سبزی دایر شود. 
وی افزود: ایجاد سایت لک لک ها که با ساعت ها کار کارشناسی و مطالعاتی صورت گرفته اقدام پسندیده دیگر بود که امیدواریم با به سرانجام رسیدن آن بعد از سالیان سال مجدد شرایط برای زیست و مهاجرت لک لک ها به شهر ری فراهم شود .
 صادقی افزود: بهسازی بلوار شهید رحیمی و ایجاد دور برگردان شهید آوینی، اقدامات در جهت نوسازی محله نفر اباد و ایجاد زایر سرا و پروژه بسیار عظیم ساخت 5 هزار پارکینگ که در نوع خود بینظیر است و گره های ترافیکی را رفع می کند از جمله دیگر پروژه های این منطقه بود. 
صادقی افزود: مجموعه ورزشی، خلاقیت و نو آوری شهر دخت که زمانی محل نگهداری طیور بود یکی دیگر از اقدامات بسیار مناسب در این منطقه بود، همانطور که می دانید شهر ری از منظر سرانه های ورزشی مختص بانوان در رتبه های پایینی قرار دارد و حال با ایجاد این مجموعه شاهد رشد سرانه های ورزشی مختص دختران و بانوان هستیم. 
صادقی همچنین با تقدیر از اقدام شهرداری در سرپوشیده کردن کانال محله عباس آباد گفت: بوی نامطبوع و نیز ناامنی این کانال در تردد شهروندان از جمله مشکلات مطروحه شهروندان بود که به همت شهرداری این کانال سرپوشیده شد.
وی در ادامه افزود: مجموعه 30 هکتاری گردشگری بی بی شهر بانو نیز یک سایت گردشگری نمونه است که قطب گردشگری جنوب تهران خواهد شد که این اقدام نیز یک اقدام بی نظیر بوده است. 
صادقی در پایان از زحمات شهرداری منطقه 20 تقدیر کرد و گفت: طرح رصد مبنایی شد بر ایجاد پروژه های توسعه محله ای بر اساس نظر و خواست شهروندان و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: